VEGETÁRIÁNUS TÁPLÁLKOZÁS
BEJELENTKEZÉS
Név:
E-mail:

 

A természetes táplálkozás alapelvei:

 

 

1. Földrajzi hely, ahol élünk.

 

2. Évszaknak megfelelő friss táplálék:

  • tél:          raktározó
  • tavasz:    tisztító
  • nyár:       energia bevitel
  • ősz:         vitamin és ásványi anyag bevitel, felkészülés a télre

 

3. Nem, kor, tevékenység, mint befolyásoló tényezők.

 

4. A tevékenység során milyen és mennyi tápanyag ürül ki a szervezetből?

  • fizikai munka: szénhidrát, zsír, ásványi anyag, vitamin
  • szellemi munka: fehérje, vitamin

 

5. A kiürült tápanyagok milyen táplálékban találhatók meg?

  • melyikben van a legkevesebb méreg és salakanyag:
  • melyik emésztéséhez kell a legkevesebb energia?

 

6. Komplettálás: max. egy napon belül kell biztosítani a szükséges összes tápanyagot.

 

7. Összeillő ételek: savas-lúgos kémhatás szervezeten belül, növényi és állati fehérje.

 

8. Készítés.

 

9. Körülmények.

 

10. Idő, rendszeresség, böjt, könnyű nap.

 

11. Étkezés

  • tudatosság
  • mauna
  • folyamatos étkezési terv
  • rágás
  • mennyit? ( az első sóhajtásig )

 

12. Hippokratész: ”Étked legyen gyógyítód!”

 

 

 

A táplálkozás célja:

 

„ Táplálékod gyógyszered vagy mérged!” – mondta Hyppokratész. Sajnos napjaink embere teljesen elfelejtette mi a táplálkozás igazi célja: az egészség, az életerő fenntartása, a tevékenységek során kiürült anyagok, energia pótlása. Helyette az étkezés élvezeti szer szerepkörét tölti be. Nem az számít mi a hasznos, szükséges, helyes táplálék, hanem az íz, az ínyencség. Ezért a bevitt étel mennyisége nagy, a szervezet számára nem előnyös anyagokat is tartalmaz, amelyeket teljes értékkel sem feldolgozni sem kiüríteni nem tud. Ezek a toxikus töltőanyagok lerakódva akadályozzák a testi-lelki-szellemi működéseket. A felhasznált tápanyagok nem célszerűek, nem tiszták, nem frissek, nem élő étkek. Agyonfőzöttek-sütöttek, túlfinomítottak, tartósítószereket tartalmaznak. Fölöslegesen sok kalória, zsír, szénhidrát, fehérje, erős fűszerek találhatók bennük. Ezt még tetézi az alkoholfogyasztás, feketekávé, tea és az üdítőitalok sora. Rostos anyag, zöldség, gyümölcs, saláták, méz, magvak, megfelelő mennyiségű víz, gyógytea, főzelékfélék alig fogyasztott ételek.

Az egyik nagy csoport: a megemésztetlen, rothadó, bomló toxikus anyagok tömege, amelyek felszívódása mérgezik az egész szervezetet.

A másik: a kiürítés tökéletlenségéből felszaporodó és lerakódó hulladékok állománya, amelyek a szövetekben, izületekben mint raktárakban halmozódik fel, túlsúlyt és a legkülönbözőbb degenerációkat okozva.

Cél: elsődlegesen a szervezet kitisztítása, salaktalanítása, méregtelenítése. A megfelelő táplálkozás beállítása mind a fennálló betegség gyógyítására, mind a további egészséges élet megtartása érdekében.

 

 

Mikor és hogyan kezdjük el az egészséges táplálkozást?

 

  • A szervezet kitisztítása – Böjt:

 

         Mielőtt rátérnénk a helyes táplálkozásra tisztítókúrát kell tartani. Helyes technikával károsodást nem okoz. A szervezet felemészti a saját gyenge, elöregedett, beteg sejtjeit, csökkenti a további önmérgezést. A kórokozók táptalaja eltűnik így azok nagy része elpusztul, a szervezet egyre tisztábbá válik. Fokozza a kiválasztó rendszer munkáját és pihenteti az emésztő traktust. Az ideg- és hormonrendszerre, keringésre szabályozó hatást gyakorol.

         A test kitisztulását a lélek tisztulása is követi. Csökkennek az agresszív-depresszív állapotok, érzelmi egyensúly jön létre. Mindezt követi a szellem fokozott tevékenysége.

         A rendszeres étkezési szünetek megtanítják a szervezetet a tápanyag maximális kivonására, hasznosítására, beépülésére. Egyre inkább a minőségi szempontok kerülnek előtérbe a mennyiségiekkel szemben.

         A koplalási idő rövid: 1-3 nap. Ezt a kívánt eredmény és a szükségesség határozza meg. A telihold és újhold idején érdemes tartani. Ezek havonta ismétlődhetnek. A koplalást mindig 1-2 napos átmenetnek kell megelőznie, vagyis könnyű étkezést kell folytatni. Pl.: kásák, zöldfőzelékek, nyers zöldségek, gyümölcsök, saláták, müzli, gyógytea stb.

         A böjt alatt vizet, enyhén nyugtató és tisztító gyógyteákat , zöldségleveket kell inni kb. 2-3 liter mennyiségben. A tisztító teák mennyiségére vigyázni kell, mert a túl sok növeli a lerakódott mérgek és salakanyagok kioldását a véráramba. Következményként jelentkezhet émelygés, szédülés, fejfájás, bőrkiütések és egyéb diszkomfort érzések.

         A böjt után tilos azonnal a megszokott étkezéshez visszatérni. Általában ahány nap a böjt, annyi a visszatérési idő is. Először keveset és jól megrágva együnk. Legjobb a vegetáriánus étkezés folytatása, illetve az erre való áttérés. Nagyon fontos, hogy csak akkor együnk, ha megfelelő éhségérzetet érzünk!

         Igen lényeges ezen időszak alatt a pranayamák, ászanák és meditációs gyakorlatok végzése. Tévedés, hogy ilyenkor sokat kell pihenni! A mozgás és a légző gyakorlatok aktivizálják a keringést, az anyagcserét és a salaktalanítást. Tapasztalat azt mutatja, hogy ilyenkor megnő a szellemi-, pszichikai-, testi teljesítőképesség.

         Ezt kiegészítheti még a mértékletes víz-lég-napfürdő és a masszázs is!

 

 

  • Új étrend, étkezési szokások

 

Miután a szervezet ily módon kitisztult a helyes étrendre, étkezési szokásra kell áttérni. Ezt a vegetariánus étkezés biztosítja.

 

A táplálkozás alaptörvényei:

  • Ételeink minőségiek és ne mennyiségiek legyenek. Csak annyi ételt készítsünk el, amennyit egyszerre tudunk elfogyasztani, ne tároljuk napokig.
  • A táplálkozási kultúra kialakítása: ételkiválasztás, változatosság, elkészítési módok, használt eszközök, szervírozás.
  • Az étkezés kultúrája. körülmények megteremtése, csend, nyugalom, lassú, erőteljes rágás, az ízek, illatok érzékelése, az étkezés testi-lelki-szellemi tudatosítása.

 

  • Milyenek legyenek ételeink?

 

  • természetes tápanyagok, az adott földrajzi környezetből származzanak.
  • Növényi eredetűek, kisebb mértékben tejtermékek.
  • Sok nyers, könnyen emészthető étel.
  • Friss és nem állott, több napja előkészített.
  • Bio-, vegyileg nem kezelt, konzervek, tartósított anyagok.
  • Napenergiával telítettek és nem mesterséges fénnyel. (prána)
  • Teljes értékűek legyenek, és nem tisztított, finomított, denaturált stb.
  • Feldolgozásukban a lehető legkevesebbet veszítsék vitamin, fehérje, ásványi anyag szénhidrát, ásványi só, nyomelem és enzim tartalmukat.